Informacja o trasach z Crash Nitro Kart w nadchodzącym remake’u Crash Team Racing wzbudzała pewne wątpliwości wśród fanów – trasy znane z części na GameCube’a czy PS2 miała okropnie długie trasy, zupełnie by nie pasowały do koncepcji znanej z pierwowzoru, na której bazuje się nadchodzący remake. W tej sprawie wypowiedział się Thomas Wilson dyrektor kreatywny studia Beenox.
Największym wyzwaniem było dla nas Crash Nitro Kart. Typowe okrążenie dla Crash Team Racing wynosi około 30-40 sekund, a długości niektórych okrążeń w CNK dochodziły nawet do sześciu minut. Chcieliśmy uzupełnić oryginalny materiał Crash Team Racing poprzez adaptację tras z Crash Nitro Kart.
Dodatkowo Beenox usunął sekcje antygrawitacyjne z map znanych z Crash Nitro Kart. Zmieniono szerokość i długość torów, by całość pasowała do mechanik znanych z oryginalnego Crash Team Racing. Ostatecznie dostaniemy 31 torów oraz 15 grywalnych bohaterów. Beenox opublikowało zajawkę jednej z postaci, a dokładniej Fake Crash’a. Wyglądem przypomina karykaturę głównego bohatera – Naughty Dog zaimplementowało go w oryginalnej odsłonie po tym jak zobaczyli bardzo brzydką maskotkę Crasha Bandicoota.