Spośród wszystkich głównych third-part developerów, wsparcie EA dla Nintendo Switch jest zdecydowanie najgorsze. Aktualna biblioteka gier od ElectronicsArts to tylko Fe, Unravel Two, oraz trzy części z sportowej serii Fifa. Biednie…
W połowie zeszłego roku Laura Miele, szefowa studia EA, podczas rozmowy z Game Informer powiedziała:
Absolutnie patrzymy na więcej gier na Switch w naszym portfolio. Nie będziemy jeszcze niczego ogłaszać. Ale jest to absolutnie platforma, na którą patrzymy w przypadku niektórych naszych bardziej udanych gier.
Pół roku po wydaniu tego oświadczenia żadna nowa produkcja od tego znanego wydawcy nie została zapowiedziana na Nintendo Switch. Czy sytuacja z grami na Switcha w najbliższym czasie ma szanse na poprawę ?
Dzisiaj, podczas kwartalnej telekonferencji Electronic Arts dla inwestorów i analityków, dyrektor finansowy Blake Jorgensen wspomniał o planowanym wsparciu dla Switcha.
Zawsze szukamy i rozmawiamy z Nintendo, o tym co jeszcze możemy umieścić na platformie, a wraz z rozwojem platformy rośnie nasze zainteresowanie dodawaniem treści dla tej platformy. Jesteśmy jednak świadomi faktu, że najlepiej sprzedające się tytuły to oprogramowanie Nintendo. To wspaniałe oprogramowanie, ale pomaga nam zrównoważyć rzeczywistość, jak duże rynkiem może on być dla nas . Ale zaufaj nam, ciągle na to patrzymy, w przyszłości usłyszysz więcej rzeczy w temacie, co umieścimy na platformie.
Jorgensen słusznie zauważył, że wszystkie najlepiej sprzedające się gry na Switchu to zazwyczaj własne tytuły Nintendo. Ponieważ gry innych producentów zazwyczaj nie sprzedają się tak dobrze na tym systemie, jest to głównym powodem tego jak firma podchodzi do wydawania gier ze swojego portfolio.
Zasadniczo wydaje się, że EA patrzy tylko na to, jak wprowadzić tytuły na Nintendo Switch najtaniej jak się da. Oznacza to również osiągnięcie jak największego zysku przy jak najmniejszym wysiłku…