Prezes Nintendo Shuntaro Furukawa podczas 80. Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy przeprosił za kilka bieżących problemów dotyczących konsoli Nintendo Switch.
Furukawa wydał pierwsze publiczne przeprosiny w niedawnym briefingu dla inwestorów za problem dryfujących Joy-Conów, z którymi borykają się właściciele Nintendo Switch.
Jeśli chodzi o Joy-Con, przepraszamy za wszelkie problemy naszych klientów. Nadal staramy się ulepszać nasze produkty, ale ponieważ Joy-Cony są przedmiotem zbiorowego pozewu w Stanach Zjednoczonych i nadal jest to nierozwiązany problem, chcielibyśmy powstrzymać się od odpowiadania na konkretne działania.
Prezes Nintendo dodał, że firma przeprasza za „wszelkie problemy, z którymi borykają się nasi klienci”, zauważając, że Nintendo „nadal dąży do ulepszenia” swoich produktów. Oczywiście, Nintendo wciąż stoi w obliczu pozwu zbiorowego – złożonego w Stanach Zjednoczonych w 2019 r. i nie mógł tego w tym momencie oficjalnie skomentować. W międzyczasie Nintendo zaczęło przeprowadzać bezpłatne naprawy kontrolerów dotkniętych dryfem wkrótce po złożeniu pozwu.
Podczas spotkania z inwestorami prezes odniósł się również do problemu braku konsoli Nintendo Switch w różnych zakątkach świata. Furukawa powiedział, że firma ma problemy z utrzymaniem globalnej podaży od momentu uruchomienia gry Animal Crossing: New Horizons. Ze względu na duże zapotrzebowanie i zainteresowanie systemem zauważył, że przywrócenie pełnej produkcji w czasach światowej pandemii może zająć jeszcze trochę czasu.
Przemawiając podczas Q&A dla inwestorów postanowił przeprosić także za problemy z działaniem usług sieciowych i częstych awarii sieci. Zauważył, że serwery napotykają problemy, gdy występuje „ogromny przypływ” ruchu spowodowany zdarzeniami czasowymi i wydaniami nowych gier na Nintendo Switch. Furukawa dodał, że Nintendo dołoży wszelkich starań, aby zapobiec podobnym zdarzeniom w przyszłości.
Źródło: Nintendo.co.jp oraz Kotaku