Nintendo Switch OLED zadebiutował znakomicie w Wielkiej Brytanii, odnotowując sprzedaż równą 70% całości związanej z Nintendo Switch i wyznaczając czternasty najlepszy tydzień w historii japońskiej konsoli hybrydowej.
Według danych GfK Entertainment konsola Nintendo Switch OLED wypuszczona na rynek w zeszły piątek odnotowała ogromne zainteresowanie wśród graczy w Wielkiej Brytanii. Premierowy weekend modelu OLED znacznie przewyższył sprzedaż tańszej konsoli Nintendo Switch Lite w pierwszym tygodniu od premiery, która została wprowadzona na rynek w 2019 roku.
Ostatni tydzień był czternastym największym tygodniem pod względem sprzedaży konsoli Nintendo Switch w Wielkiej Brytanii od czasu premiery sprzętu w 2017 roku. Wszystkie 13 wyższych pozycji przypada na szczytowe okresy sprzedaży świątecznej i Black Friday. W Wielkiej Brytanii w zeszłym tygodniu model OLED stanowił 70 procent całej sprzedaży wszystkich konsol Nintendo Switch w tym roku. Co więcej, w premierowym tygodniu konsola znalazła tak wielu chętnych, że stanowi już 7% całkowitej sprzedaży konsol z rodziny Nintendo w 2021 roku.
Niewątpliwie na tak ogromne zainteresowanie nowym modelem Nintendo Switch wpłynęła również premiera gry Metroid Dread, która podobnie jak Nintendo Switch OLED ukazała się w zeszły piątek – 8 października.