Nintendo zmienia swój system odnawiania subskrypcji Nintendo Switch Online w następstwie dochodzenia przeprowadzonego przez rząd Wielkiej Brytanii. Nowi użytkownicy NSO nie będą mieli opcji automatycznego odnawiania jako domyślnej usługi, tylko będą musieli własnoręcznie wyrazić na to zgodę.
🎮 Now that #Sony and #Nintendo have made positive changes to their subscription practices for online gaming services, we have closed our probe into the sector.
Find out more about the changes here: https://t.co/askuYbIYyr#OnlineGaming pic.twitter.com/HKA6EtYvVr
— Competition & Markets Authority (@CMAgovUK) April 13, 2022
W wyniku naszych dochodzeń w tym sektorze wprowadzono szereg zmian, aby chronić klientów i pomóc w rozwiązaniu problemów związanych z automatycznym odnawianiem subskrypcji — powiedział Michael Grenfell, dyrektor wykonawczy ds. egzekwowania prawa w CMA.
Dochodzenie obejmujące cały sektor przyjrzało się subskrypcjom usług gier online, w przypadku których ludzie są automatycznie obciążani przez czas nieokreślony, dopóki nie podejmą działań w celu rozwiązania umowy. CMA był szczególnie zaniepokojony tym, że ludzie mogą zostać zmuszeni do płacenia za usługi, których już nie chcą lub nie używają – czytamy na stronie CMA .
Po zakończeniu specjalnego dochodzenia w sprawie praktyk automatycznego odnawiania przeprowadzonego przez Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA), Nintendo zdecydowało się wyłączyć domyślnie ustawienia dla automatycznego odnawiania subskrypcji Nintendo Switch Online. Oznacza to, że od teraz każdy, kto chce odnawiać swoją subskrypcję automatycznie musi włączyć tę opcję w ustawieniach systemu Nintendo Switch.
Przed tą zmianą trzeba było wyłączyć automatyczne odnawianie, co oznacza, że jeśli ktoś zapomniał o swoim abonamencie, w dzień zakończenia subskrypcji jego konto zostało automatycznie obciążone i przedłużone o wybraną wcześniej opcję subskrypcji.
Nintendo nie jest jedyną firmą, której dotyczą te nowe ustalenia. Sony również podjęło podobną decyzję, a Microsoft zaktualizował swoją politykę dotyczącą automatycznego przedłużania subskrypcji już w styczniu.