Metroid Prime 4, który został ogłoszony podczas prezentacji E3 na Nintendo Switch w czerwcu 2017 r., w międzyczasie został wyrzucony do kosza kiedy dyrektor wykonawczy Nintendo Shinya Takahashi stwierdził, że „nie osiągnął standardu, którego szukamy w kontynuacji serii Metroid Prime”. Następnie ogłoszono, że Retro Studio, przejmie zresetowane przedsięwzięcie Metroid Prime 4. Ekipa ta od jakiegoś czasu ostro zajęła się rekrutacja nowych pracowników, którzy maja pomoc w pracach nad MP4.
Nowym nabytkiem Retro Studio został Jhony Ljungstedt, były dyrektor artystyczny w studiu DICE, dołącza do zespołu Retro Studios, który ma ze sobą solidny rodowód w projektowaniu strzelanek FPS. Pracował on wcześniej jako dyrektor artystyczny m.in przy takich tytułach jak Battlefield 5, Medal of Honor 2010 i Mirror’s Edge: Catalyst. Chociaż nie jest potwierdzone, do jakich projektów dołączony jest Ljungstedt, wszystkie znaki wskazują własnie na Metroid Prime 4.
Oto, co Ljunstedt powiedział na portalu LinkedIn o tym posunięciu:
Dzisiaj był mój ostatni dzień w DICE i z mieszanymi uczuciami zostawiam coś, co było częścią mojego życia przez tak długi czas. To była świetna podróż i czuję się zaszczycony, że miałem okazje pracować ze wszystkimi utalentowanymi ludźmi w DICE, będę tęsknić za wami wszystkimi … Teraz jestem gotowy na nowy rozdział w moim życiu i czekam na mój nowy rozdział w Retro Studios.
Ljungstedt nie jest jedynym poważnym wzmocnieniem studia w ostatnim czasie. Wiemy, że Kyle Hefley, który zaprojektował Master Chiefa dla Halo 5 dołączył do Retro jako główny artysta postaci Metroid Prime 4. Na pokładzie Retro Studio zawitał ponownie Stephena Dupree, który wcześniej działał jako główny projektant Donkey Kong Country: Tropical Freeze.