Nintendo sprzedało w Japonii około 6 milionów Nintendo Switch w ciągu 2020 roku, co daje blisko 87% konsol sprzedanych w tym regionie w zeszłym roku. Całościowo oznacza to wzrost o 30% w stosunku do 2019 roku. Podstawowa wersja Nintendo Switcha sprzedawała się znacznie lepiej od wersji Lite w stosunku 3:1.
Te liczby tylko pokazują jak Nintendo rządzi i dzieli na japońskim rynku. Według danych opublikowanych przez gamesindustry.biz łącznie w zeszłym roku sprzedano 6,85 miliona konsol. Po Switchu kolejnym sprzętem w rankingu sprzedażowym zostało PS4 z 543 000 sprzedanych sztuk. Najnowszy next-gen ze stajni Sony – PS5 osiągnął sprzedaż na poziomie ponad 255 000 egzemplarzy. PlayStation 5 osiągnęło by zapewne znacznie lepszą sprzedaż w Japonii, jednak niedobory w sprzęcie uniemożliwiły zwiększenie tego wyniku.
Dla nikogo nie będzie zaskoczeniem fakt, że Animal Crossing: New Horizon było najlepiej sprzedającą się pudełkową grą w Japonii w zeszłym roku. Od premiery w marcu, AH: NW sprzedało się w ponad 6,4 miliona egzemplarzy! Drugie miejsce przypadło kolejnej ekskluzywnej grze na Nintendo Switch – Ring Fit Adventure z blisko 1,6 miliona sprzedanych sztuk. Momotaro Dentetsu: Showa Heisei Reiwa mo Teiban! to japońska produkcja, która uplasowała się na miejscu trzecim. Produkcja od Konami z gatunku Train Board Game nie została wydana poza granicami Kraju Kwitnącej Wiśni.
Oto 10 najlepszych gier wideo w Japonii w 2020 roku:
1. Animal Crossing: New Horizons (Nintendo) 6.378.103
2. Ring Fit Adventure (Nintendo) 1,591,366
3. Momotaro Dentetsu: Showa Heisei Reiwa mo Teiban! (Konami) 1 233 023
4. Final Fantasy VII: Remake (Square Enix) 949,379
5. Pokémon Sword / Shield (Pokemon Company) 892,456
6. Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo) 798,174
7. Super Smash Bros Ultimate (Nintendo) 560,122
8. Minecraft: Switch Edition (Microsoft) 556,982
9. Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics (Nintendo) 519,649
10. Super Mario 3D All-Stars (Nintendo) 492,620