
Jeśli od zawsze towarzyszy Ci uczucie, że masz pomysł na grę, która zawojowałaby rynek, ale nie masz czasu uczyć się Unreal 4 Engine, czy innego Unity, firma Fuze chce przyjść Ci z pomocą. Stworzyli środowisko oparte na unowocześnionej wersji elementarnego języka programowania Basic i wzbogacili je o bibliotekę gotowych dźwięków, obrazów i biblioteki gotowych modułów. Dzięki temu nawet dzieci mogą tworzyć swoje pierwsze gry i programy (Fuze jest elementem nauczania Informatyki w wielu szkołach podstawowych w Wielkiej Brytanii). Pierwszego kwietnia (to nie żart) 2019 roku otrzymamy Fuze4 dla Nintendo Switch.
Wśród cech środowiska znajdziemy m.in.:
- Proste środowisko programowania tekstowego (ogniwo pośrednie między ograniczonymi „kreatorami” do gier, a profesjonalnymi językami programowania). – Świetne by rozpocząć przygodę z kodowaniem nawet jeśli dotąd programowałeś jedynie pralkę.
- Biblioteka wspierająca tworzenie gier 2D i 3D z gotowych elementów, ale również wbudowany edytor własnych obiektów graficznych oraz możliwość nagrywania lub importowania dźwięków do wykorzystania w grach. Także wbudowany syntezator mowy (zapewne tylko angielski niestety).
- Obsługa czujników i heptyki Joy-Conów/Pro-Controllera.
- Kod można wyklikać Joy-Conami, wpisywać klawiaturą ekranową lub podpiętą klawiaturą USB.
Osobiście nie mogę się doczekać. Planowany od 20 lat symulator inkasenta gazowego będzie hitem!
https://www.youtube.com/watch?v=0PtV3EgEeIQ&feature=youtu.be
