
Wielbiciele fizycznych kopii gier mogą zacząć zbierać szczękę z podłogi – Nintendo postanowiło wprowadzić nowy poziom „kreatywności” podebrany od innych wydawców w wydawaniu swoich gier. Jak potwierdził przedstawiciel wsparcia klienta Nintendo UK, tak zwane „Nintendo Switch 2 Editions” wybranych tytułów nie będą zawierały kartridża dla Nintendo Switch 2 , a oryginalny kartridż z Nintendo Switch oraz klucz na aktualizację do wyższej wersji.
According to a Nintendo UK Support Rep, Switch 2 Editions of physical games like Breath of the Wild, Tears of the Kingdom, Kirby and the Forgotten Land, Metroid Prime 4 contain a download code for the upgrade pack along with a Switch 1 version cart of the game https://t.co/SK5uo4Thyf pic.twitter.com/vRhUnxTvIX
— Wario64 (@Wario64) April 5, 2025
„Fizyczna” wersja bez nowej fizycznej gry
Pomysł jest prosty (albo i nie): kupujesz Zelde, Kirby, czy Metroid Prime 4 „Switch 2 Edition”, otwierasz pudełko, a tam –klucz do aktywacji oraz kartridż oryginalnej wersji na Switch 1. Czyli de facto płacisz za pudełko, w którym połowa zawartości to digitalowy upgrade. Geniusz? Dla kolekcjonerów raczej kiepski żart.
Hybrydowy model dystrybucji
Najnowsze doniesienia potwierdzają, że Nintendo przyjęło niestandardowe podejście:
– Fizyczna kopia gry na pierwszego Switcha
– Digitalowy kod pozwalający na upgrade do wersji Switch 2
Ten zabieg ma na celu zapewnienie kompatybilności między generacjami konsol, choć budzi mieszane uczucia wśród graczy przyzwyczajonych do tradycyjnych rozwiązań.
Dlaczego takie rozwiązanie?
Eksperci sugerują kilka możliwych przyczyn:
1. Oszczędność kosztów – produkcja nowych kartridży byłaby droższa
2. Wygoda użytkownika – możliwość grania na obu konsolach
3. Stopniowe przejście między generacjami konsol
4. Zapasy magazynowe – Nintendo posiada na magazynach już wyprodukowane kartridże z wydaniami na Switcha
Nintendo zapowiedziało, że ten model będzie stosowany przy wybranych tytułach z katalogu „Nintendo Switch 2 Editions”.
