Jak informowaliśmy wczoraj, Nintendo Switch przekroczyło już ponad 89 milionów sprzedanych sztuk na całym świecie. Dzięki czemu wyprzedziło zarówno Xbox 360, jak i Playstation 3, stając się siódmą najlepiej sprzedającą się konsolą do gier wszechczasów.
W momencie zakończenia produkcji Xbox 360 sprzedało się w ilości 86 milionów sztuk, podczas gdy PS3 osiągnęło wynik 87,4 miliona. Obie konsole siódmej generacji debiutowały na rynku w 2006 roku i były produkowane przez Sony oraz Microsoft przez ponad 10 lat. Nintendo potrzebowało ponad cztery lata, aby przeskoczyć te konsole w wynikach sprzedażowych.
Kolejnym sprzętem gamingowym na liście Switcha jest inna konsola Nintendo – Wii, która rozeszła się na świecie w ilości 101,63 milionów sztuk. Jeśli prognozy Nintendo się sprawdzą i do końca roku fiskalnego (marzec 2022 roku) Nintendo Switch sprzeda się w 20,5 milionów egzemplarzy, to Switch oficjalnie przeskoczy Wii, stając się najlepiej sprzedającą stacjonarną konsolą Nintendo. Bardzo prawdopodobne, że do tego czasu hybrydowy system od Big N, przegoni również pierwsze PlayStation, które pochwalić się może wynikiem 102,49 milionów egzemplarzy.
Głównym zadaniem zespołu Nintendo na 2022 rok będzie zapewnienie odpowiedniego wsparcia dla Switcha, aby ich flagowy sprzęt mógł wskoczyć na podium najlepiej sprzedających się konsol ever. Aktualnie PlayStation 4 znajduje się na #4 z wynikiem 116,4 miliona, a na 3 miejscu cały czas od wielu lat znajduje się Game Boy&Game Boy Color z 118,69 milionów sprzedanych egzemplarzy od swojej premiery w 1989 roku. Warto jednak zaznaczyć, że PS4 jest cały czas dostępne na rynku i spotyka się nadal z ogromnym zainteresowaniem. W niedalekiej przyszłości to właśnie konsola Sony powinna wskoczyć do TOP 3 najlepiej sprzedających się konsol do gier wyprzedzając tym samym kultowego Game Boya.
Zarówno końcówka tego roku, jak i przyszły są naprawdę bogate w nowe wydawnictwa AAA od Nintendo na Switcha. Tytuły tj. Metroid Dread, remake Pokemon Diamond/Pearl, Mario Party Superstars, Pokemon Legends: Arceus, Zelda: Breath of the Wild Sequel, czy Splatoon 3 jeszcze bardziej pomogą Nintendo umocnić Switcha na rynku gier video. Pamietajmy także, że w październiku gigant z Kyoto wprowadzi na rynek kolejny model konsoli — Nintendo Switch OLED, co w gorącym dla branży okresie świątecznym powinno jeszcze bardziej zwiększyć popyt na sprzęt i gry od Nintendo.