Ubisoft Montpellier, studio odpowiedzialne za tegoroczny indie hit Prince of Persia: The Lost Crown, zostało rozwiązane, a jego członkowie przeniesieni do innych projektów w ramach firmy. Ta zaskakująca decyzja została potwierdzona przez Ubisofta w środę, 23 października 2024 roku.
Abdelhak Elguess, starszy producent gry, w oświadczeniu dla Push Square potwierdził, że prace nad „The Lost Crown” dobiegły końca, a gra znajduje się na końcu swojej mapy drogowej po premierze. Elguess wyraził dumę z pracy zespołu i pasji, która doprowadziła do stworzenia gry docenionej zarówno przez graczy, jak i krytyków.
„Prince of Persia: The Lost Crown” otrzymało trzy darmowe aktualizacje zawartości oraz płatne DLC, które ukazało się we wrześniu. Obecnie zespół koncentruje się na udostępnieniu gry szerszej publiczności – niedawno pojawiła się ona na platformie Steam, a do zimy ma trafić również na komputery Mac.
Przedstawiciel Ubisoftu zapewnił, że decyzja o rozwiązaniu zespołu nie wiązała się z żadnymi zwolnieniami. Większość członków zespołu została przeniesiona do innych projektów, gdzie ich doświadczenie ma być wykorzystane.
Co ciekawe, według francuskiego dziennikarza Gautoza, Ubisoft podjął decyzję o przyszłości gry już kilka tygodni po jej premierze w styczniu 2024 roku. Podobno zespół proponował stworzenie sequela lub dwóch rozszerzeń, jednak propozycje te zostały odrzucone. Ubisoft argumentował, że potrzebuje więcej rąk do pracy przy projektach o większym potencjale sprzedażowym, a sequel mógłby zaszkodzić długoterminowej sprzedaży „The Lost Crown”.
Mimo rozwiązania zespołu, Ubisoft zapewnia, że marka Prince of Persia nie zostanie porzucona. Elguess stwierdził: „Wiemy, że gracze kochają tę markę, a Ubisoft z radością dostarczy więcej doświadczeń Prince of Persia w przyszłości.”
Decyzja ta wpisuje się w szerszy kontekst problemów finansowych Ubisoftu, który w tym roku stracił ponad połowę swojej wartości rynkowej. Firma zmaga się z niedostatecznymi wynikami sprzedaży niektórych tytułów oraz opóźnieniami w produkcji innych gier.
Pozostaje mieć nadzieję, że talenty stojące za sukcesem „Prince of Persia: The Lost Crown” znajdą nowe możliwości rozwoju, czy to w ramach Ubisoftu, czy poza nim.