Toby Fox zasłynął Undertale – jest to jeden z tych tytułów, który podzielił graczy. Część uważa go za objawienie branży, natomiast inni za wydmuszkę bez większego sensu. Mimo skrajnych opinii, gra odniosła ogromny sukces, a twórca postanowił skupić się na tworzeniu nowych produkcji.
By the way, the game development is going well
I'm getting more and more people to help recently, I have good feelings about it
— tobyfox (@tobyfox) May 17, 2022
Teraz możemy zapoznać się ze świeżymi grafikami koncepcyjnymi, które emanują charakterystycznym stylem Foxa, a sam zainteresowany potwierdził, że tworzenie tytułu idzie w dobrym kierunku, a większa liczba osób pracująca przy produkcji wywołuje pozytywne odczucia. Warto wspomnieć, że Undertale oraz pierwszy rozdział Deltarune to jednoosobowy projekt, natomiast przy drugim rozdziale pracował razem ze swoim zespołem:
Czas potrzebny do opracowania Deltarune Chapter 2 wyniósł w rzeczywistości półtora roku. Pojawiło się wiele rzeczy, zanim mogliśmy rozpocząć tworzenie na pełną skalę. Jednak trzy lata to dużo… Trochę mi żal zmuszając wszystkich do czekania tak długo…
Zaprogramowałem Chapter 1 i Undertale całkowicie sam, ale teraz nie mogę programować przez długi czas, gdyż zraniłem nadgarstek. Chapter 2 jest zaprogramowany w 90 procentach przez innego członka zespołu. Od tego czasu zostałem reżyserem (wyobraź sobie profesjonalnego psa w berecie).
Dwa rozdziały Deltarune zostały udostępnione za darmo w eShopie – teraz tworzone są dodatkowe części historii i całościowo ma być ich aż siedem.
Moim celem jest ukończenie trzech kolejnych rozdziałów i wydanie ich w jednym czasie. Wtedy poproszę o zakup gry za cenę pierwszych pięciu części gry. Nie znam jeszcze ceny, ale na pewno będzie kosztować więcej niż Undertale.