Już jutro (21 lipca) nastąpi długo wyczekiwania premiera Pikmin 4. Od czerwca dostępne jest demo, w którym mogliśmy już się poznać z nowymi mechanikami gry – w tym Oatchim, psim kompanem. Oto tłumaczenie tego co twórcy mają do powiedzenia na jego temat z okazji nadchodzącej premiery:
Miyamoto-san wspominał wcześniej, że seria Pikmin nie sprzedawała wielu kopii. Na początku rozwoju gry szukaliśmy tego co mogłoby „sprzedać” grę głównie pod kątem rozgrywki, ale też przykuwania wzroku […]
[…] Rozważaliśmy pozwolenie graczowi kontrolowanie różnych stworów w grze, ale stało się to zbyt trudne przy tworzeniu spójnej produkcji. Ostatecznie zdecydowaliśmy się dodać Oatchi jako partnera, na którego może gracz się przełączyć z głównej postaci. Jako grywalna postać można nim wołać Pikminy, ale również używać jako mega-Pikmina, który ma w sobie siłę 10 Pikminów.
Całość wywiadu (po angielsku) z twórcami gry dostępna tutaj: https://www.nintendo.com/whatsnew/ask-the-developer-vol-10-pikmin-4-part-2/